Přidáno: 20. 5. 2019 11:48:45
BusLine na tradiční akci „Muzejní noc pod Ještědem“ provezl v rámci vyhlídkových retro jízd z Liberce do Jablonce nad Nisou i zpět, stovky cestujících. V roli průvodčích se představili herci Ivan Vyskočil, Martin Sochor a nově také herečka a mimka Anna Kukuczková. Všichni tři v historických autobusech cestující nejen pobavili, ale také jim na památku za dobrovolné jízdné předali pamětní jízdenku, nebo se s nimi vyfotili.
Retro jízdy BusLine vypravil již po sedmé a v rámci letošního ročníku mohli návštěvníci využít dokonce čtyři historické autobusy: Škoda RTO 706 MTZ, Škoda RTO JELCZ, ŠL 11 a KAROSA LC 736 přezdívaná „Ušatá“, ve které se mohli cestující na Muzejní noci provézt úplně poprvé. Jde totiž o nově zrenovovaný veterán z roku 1987, kterému dali nový kabát pracovníci hořické provozovny. Autobusy jezdily proti sobě z Liberce a Jablonce nad Nisou a díky tomu mohli návštěvníci akce postupně pendlovat mezi různými kulturními institucemi. První jízda startovala v 17:20 nově se zastávkou u iQLANDIE a dále ve Vratislavicích nad Nisou, a až do 23:20 se mohli cestující vždy po hodině díky retro jízdám pohybovat mezi libereckým a jabloneckým kulturním programem.
Technická specifikace historických autobusů:
ŠKODA RTO 706 MTZ
rok výroby: 1972 výrobce: LIAZ Rýnovice
motor: LIAZ, zdvihový objem: 11 781 cm3 převodové ústrojí: převodovka v bloku s motorem,
počet rychlostí: 5 + 1 karoserie: celokovová
pneumatiky: 11.00-20 počet náprav: 2 – 1 zadní
celkové rozměry – délka: 10 810 mm šířka: 2 500 mm
výška: 2 980 mm hmotnost – celková: 14 400 kg
provozní: 8 700 kg počet míst: 41 + 2 k sezení
maximální rychlost: 75 km/hod.
ŠKODA 706 RTO
výrobce: Jelczanskie zaklady samochodowe - JELCZ, Polsko
rok výroby: 1968
výrobce: LIAZ Rýnovice
motor: čtyřdobý, vznětový, kapalinou chlazený šestiválec OHV,
umístěný podél nad přední nápravou
zdvihový objem: 11 781 cm3
výkon: 117,8 kW
převodové ústrojí: převodovka v boku s motorem, pohon zadní nápravy
dvoudílným spojovacím hřídelem
počet rychlostí: 5 + 1
podvozek: rám žebřinový, nýtovaný z ocelových U profilů
výrobní číslo: 72037
pneumatiky: 11.00-20
celkové rozměry: délka 10 840 mm
šířka: 2 500 mm
výška: 2 980 mm
hmotnost – celková: 14 000 kg
provozní: 8 650 kg
počet míst: 41 + 2 k sezení, 30 ke stání
maximální rychlost: 75 km/hod.
vozidlo bylo opraveno v letech 2007–2009 ve společnosti BusLine a.s.
celkem bylo odpracováno 3600 hod.
ŠL11-1307 Turist
výrobce: Karosa, národní podnik Vysoké Mýto
rok výroby: 1972
karoserie: samonosná ocelová; výrobce Karosa, národní podnik Vysoké Mýto
výrobní číslo: 2668
motor: výrobce Liaz, národní podnik Jablonec nad Nisou, typ ML 634, čtyřdobý, vodou chlazený motor
palivo: motorová nafta, objem válců 11 940 cm3, počet válců 6
počet míst: 47 k sezení
celkové rozměry: délka: 11 170 mm šířka: 2 500 mm výška: 3 120 mm rozvor: 5 500 mm
hmotnost: celková: 13 765 kg; pohotovostní: 9 220 kg; užitečná: 4 465 kg; obsluhy: 80 kg
počet náprav: 2 – 1 kola a pneumatiky
na nápravě: zadní zdvojená, 10 x 20 R
brzdy: provozní vzduchová, nouzová vzduchová, parkovací pružinová, zpomalovací výfuková
maximální rychlost: 100 km/hod.
Vozidlo bylo opravováno od září 2009 do července 2010 provozovnou v Jilemnici a při rekonstrukci bylo odpracováno celkem 2 660 hod.
KAROSA LC 736
Rok výroby: 1987
Motor ML 637, objem motoru 11.940 cm2
Maximální výkon: 182 kW při 2.000 ot/min
Počet míst celkem / k sezení: 45 / 45
Délka: 11.055 mm
Šířka: 2.500 mm
Výška: 3.165 mm
Rozvor: 5.600 mm
Nejvyšší technicky povolená hmotnost: 14.500 kg
Provozní hmotnost: 10.175 kg
Mgr. Nikola Bradíková, PR manager