BusLine provezl v rámci Muzejní noci stovky cestujících v retro autobusech

Přidáno: 23. 5. 2018 16:56:51
BusLine provezl v rámci Muzejní noci stovky cestujících v retro autobusech

BusLine na tradiční akci „Muzejní noc pod Ještědem“ provezl v rámci vyhlídkových retro jízd z Liberce do Jablonce nad Nisou i zpět, stovky cestujících. V roli průvodčích se představili herci Ivan Vyskočil a Martin Sochor. Oba dva v historických autobusech cestující nejen pobavili, ale také jim na památku za dobrovolné jízdné předali pamětní jízdenku, nebo se s nimi vyfotili.


„Už po šesté jsme se podíleli na Muzejní noci pod Ještědem a pro návštěvníky akce jsem zajistili tradiční vyhlídkové retro jízdy v historických autobusech, konkrétně v „erťácích“, které cestující přepravovaly mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou. Všichni zájemci tak měli možnost zavzpomínat na historii cestování společně s herci Ivanem Vyskočilem a Martinem Sochorem, kteří se představili v roli průvodčích,“ uvedl ředitel společnosti BusLine, Ing. Radek Chobot.


Vyhlídkové jízdy zajistily dva historické autobusy ŠKODA RTO 706, a to v městském a linkovém provedení. Autobusy jezdily proti sobě z Liberce a Jablonce nad Nisou a díky tomu mohli návštěvníci akce postupně pendlovat mezi různými kulturními institucemi. První jízda startovala v 17:20 se zastávkou ve Vratislavicích nad Nisou, a až do 23:20 se mohli cestující vždy po hodině díky retro jízdám pohybovat mezi libereckým a jabloneckým kulturním programem.


„Je úžasné, jaký je o tuto akci zájem. V autobusech bylo lidí jak v Praze o Spartakiádě. Pamatuji ještě autobusy Tatra, Praga, Praga RND, cestoval jsem s nimi po Praze. A když jsme jeli do Orlických hor, tak tam jezdívala taková malá Pragovka, která měla vzadu žebřík, po kterém se lezlo nahoru. Tam byly uloženy kufry a ty autobusy bývaly nabité úplně k prasknutí“, uvedl s úsměvem Ivan Vyskočil.


„Na lidech bylo vidět, že je retro jízdy hodně baví. Jsou nadšení, sednou si do autobusu a mají radost jak malé děti, že se vezou takový pěkným retro strojem. Můj dědeček svého času pořádal zájezdy k moři a těmito autobusy jsme jezdili. Pamatuji si, že jsme v nich i spali. Vyjížděli jsme ze Železného Brodu a cílová stanice byla Mamaia nebo Eforie v Rumunsku. To se jelo asi 2,5 dne, bývaly to hrozně dlouhé cesty“, vtipně doplnil Martin Sochor.


Technická specifikace historických autobusů:

 

ŠKODA RTO 706 MTZ

rok výroby: 1972 výrobce: LIAZ Rýnovice

motor: LIAZ, zdvihový objem: 11 781 cm3 převodové ústrojí: převodovka v bloku s motorem,

počet rychlostí: 5 + 1 karoserie: celokovová

pneumatiky: 11.00-20 počet náprav: 2 – 1 zadní

celkové rozměry – délka: 10 810 mm šířka: 2 500 mm

výška: 2 980 mm hmotnost – celková: 14 400 kg

provozní: 8 700 kg počet míst: 41 + 2 k sezení

maximální rychlost: 75 km/hod.

 

ŠKODA 706 RTO

 

výrobce: Jelczanskie zaklady samochodowe - JELCZ, Polsko

rok výroby: 1968

výrobce: LIAZ Rýnovice

motor: čtyřdobý, vznětový, kapalinou chlazený šestiválec OHV,

umístěný podél nad přední nápravou

zdvihový objem: 11 781 cm3

výkon: 117,8 kW

převodové ústrojí: převodovka v boku s motorem, pohon zadní nápravy

dvoudílným spojovacím hřídelem

počet rychlostí: 5 + 1

podvozek: rám žebřinový, nýtovaný z ocelových U profilů

výrobní číslo: 72037

pneumatiky: 11.00-20

celkové rozměry: délka 10 840 mm

šířka: 2 500 mm

výška: 2 980 mm

hmotnost – celková: 14 000 kg

provozní: 8 650 kg

počet míst: 41 + 2 k sezení, 30 ke stání

maximální rychlost: 75 km/hod.

vozidlo bylo opraveno v letech 2007–2009 ve společnosti BusLine a.s.

celkem bylo odpracováno 3600 hod.

 

 

 

 

Mgr. Nikola Bradíková, PR manager


KUB_0347
KUB_0347
KUB_0331
KUB_0331
KUB_6401
KUB_6401
KUB_0396
KUB_0396
KUB_6433
KUB_6433
KUB_6456
KUB_6456
KUB_6579
KUB_6579
KUB_6586
KUB_6586
KUB_6447
KUB_6447
KUB_6595
KUB_6595
KUB_6595
KUB_6595
KUB_6606
KUB_6606
KUB_6588
KUB_6588
KUB_6657
KUB_6657
KUB_6662
KUB_6662
KUB_6749
KUB_6749
KUB_6617
KUB_6617
Všechna práva vyhrazena ©2013 Busline a.s., tvorba webu: InGenius
Busline a.s. - Comfort in Time