10
8
32
31
30
16
11
20
13
18
23
7
25
29
1
9
28
12
6
5
4
26
33
21
17
34
2
14
19
24
27
22
3
15

Tiskové zprávy, oznámení

Liberečtí studenti spustili provoz moderních ekologických autobusů
[1. 11. 2013 7:12:42]
Liberečtí studenti spustili provoz moderních ekologických autobusů

„Liberec patří k prvním městům, která do flotily autobusů MHD tyto ekologicky nejšetrnější vozy zařadila. Představení těchto vozůproběhlo v rámci první společné akce na základě spolupráce navázané začátkem února mezi společností BusLine a.s. a Střední školou strojní, stavební a dopravní Liberec na bázi projektu partnerství „Studenti spolupracují na budoucnosti dopravy“. Akci jsme symbolicky nazvali „Cestujeme s MHD z minulosti do budoucnosti“. Studentům jsme nejen představili moderní ekologické autobusy, ale rovněž měli možnost posoudit jak technické vybavení, tak úroveň jízdy sautobusem Škoda RTO ze 70. let a Karosou řady 700 z 80. let 20. století, aby mohli porovnat úroveň cestování v minulém století s tím dnešníma budoucím. Průvodcem na této cestě byl Ivan Vyskočil, známý herec a autobusový fanda,“uvedl akci ředitel společnosti BusLine a.s. Tomáš Roubiček.

 

Moderní ekologické autobusy CITELIS jsou nízkopodlažní s plně bezbariérovým přístupem, prostorným a barevně laděným interiérem. Jsou opatřeny motorem s obzvláště dobrým výkonem z hlediska spotřeby paliva a především jsou šetrné k životnímu prostředí. Z hlediska ekologických spalovacích motorů je zemní plyn ekonomicky nejvýhodnější řešení. Výhodou autobusů s plynovým pohonem je nízká hlučnost, což ocení jak cestující, tak obyvatelé měst. „Autobusy CITELIS byly uvedeny na trh v roce 2005 a úspěch těchto vozidel u mnoha evropských měst lze vysvětlit jejich snadným začleněním do městského prostředí, čistotou a plynulostí siluety vozu, příkladnou přístupností nebo např. výjimečným prosvětlením interiéru vozidla. V loňském roce jich byl ve verzi CNG prodán přibližně stejný počet jako ve verzi diesel, což je velmi dobře, protože je to nejen ekologicky, ale také ekonomicky výhodné řešení,“ dodal Jiří Kalousek, zástupce společnosti IVECO CzechRepublic, a.s. Díky výrazným úsporám se vůz pyšní vysokou ekologickou efektivitou se snížením emisí pevných částicvypouštěných do atmosféry. Motory IVECO CURSOR použité v těchto autobusech jsou zcela nadčasové, protože již několik let technicky splňují normy „Euro 6“, které až koncem roku přinese evropský právní předpis.

 

Představení nejmladších členů liberecké dopravní autobusové flotily zahájila svoji zdravicí primátorka Statutárního města Liberec Martina Rosenbergová. „Jsem ráda, pokud mohu podpořit akci, která přivede mladé lidi k činnosti v technickém oboru v našem městě. Liberec vždy patřil mezi průmyslová města a mohl stavět na vzdělaných lidech. Mnoho zajímavých patentů a vynálezů, nejen z oblasti textilní, spatřilo světlo světa právě u nás. A není bez zajímavosti, že první řidičský průkaz na území tehdejšího Rakouska-Uherska byl vydán také v Liberci - získal jej jeden z Liebiegů“,zmínila ve své zdravici primátorka. V rámci oficiálního zahájení vystoupil rovněž ředitel DPMLJ, a.s. Luboš Wejnar.„Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou je pátým největším dopravním podnikem v republice. Za rok přepravíme celkem 33 milionů cestujících, v Liberci využíváme 100 moderních, bezpečných a ekologických autobusů, 95 z nich je bezbariérových. V republikovém srovnání patří naše flotila k těm nejmodernějším. Je to díky spolupráci DPMLJ a společnosti BusLine, společně nám totiž záleží na kvalitní přepravě cestujících v městské hromadné dopravě. Čtyři zbrusu nové autobusy budou nasazovány na všech linkách, takže se s nimi setkají všichni cestující využívající MHD v Liberci,“dodal Luboš Wejnar.

 

Prezentaci, prohlídku a hlavně projížďku v moderních ekologických autobusech zajišťovali přední odborníci na oblast dopravy v Libereckém kraji. Studenti měli možnost se seznámit se všemi přednostmi, technickými parametry, ale i zkušenostmi řidičů těchto autobusů. Díky nastartovanému projektu partnerství budou mít možnost mladí budoucí dopravní odborníci se sami aktivně zapojovat, navrhovat možná témata svých seminárních a ročníkových prací a případně k tomu i vytvořit pracovní skupinu. „Nejaktivnější a nejschopnější studenty v budoucnu podpoříme v jejich další profilaci v oboru dopravy, a to i formou stipendijních programů. Těm nejlepším a nejtalentovanějším nabídneme po absolutoriu možnost spolupráce a případně i zaměstnání v naší společnosti,“ uzavřel Tomáš Roubiček, generální ředitel BusLine, a.s.

 

Budoucnost ve městech patří především městské hromadné dopravě. Tato akce ukázala, že jak město, tak dopravní podnik i dopravce BusLine úzce spolupracují na zajištění kvality, bezpečnosti a pohodlí libereckých občanů. Nyní se do projektu zapojují i mladí lidé studující obor dopravy, a to je bezpochyby velmi přínosné nejen pro jejich profesní budoucnost, ale i pro MHD v Liberci.

 

Mgr. Nikola Bradíková

PR manager

FOTO 1
FOTO 1
FOTO 2
FOTO 2
FOTO 3
FOTO 3
FOTO 4
FOTO 4
FOTO 5
FOTO 5
FOTO 6
FOTO 6
Dopravili jsme děti na muzikál do Prahy
[1. 11. 2013 7:09:56]
Dopravili jsme děti na muzikál do Prahy

Díky jeho patronaci nad Základní školou praktickou Olešovice a spolupráci se společností BusLine, která zajistila dopravu, se mohly děti z této školy muzikálu zúčastnit.„Klademe velký důraz na volnočasové aktivity, jako jsou exkurze, výlety a sportovní či kulturní události. Bez pomoci sponzorů bychom tyto aktivity mohlidětem zajistit jen stěží, a proto si vážíme každé pomoci. Návštěva divadla Broadway patří k těm velkým zážitkům, o které by děti byly ochuzeny nebýt pomoci pana Michala Davida a společnosti BusLine. Tímto bychom jim chtěli velmi poděkovat,“ dodala Marie Nečadová, pedagožka ze Základní školy praktické Olešovice z Kamenice u Prahy.

P1020663
P1020663
P1020668
P1020668
Výstava o počátcích autobusové dopravy na Semilsku pokračuje v Lomnici nad Popelkou
[30. 10. 2013 13:06:37]
Výstava o počátcích autobusové dopravy na Semilsku pokračuje v Lomnici nad Popelkou

Nejcennější kousky ve sbírce reprezentují hlavně historické uniformy, které dokumentují vývoj loga ČSAD Semily. V rámci programu akce probíhaly i nostalgické okružní jízdy historickým autobusem Škoda 706 RTO - Jelcz, které na akci zajistila společnost BusLine.


„Nápad Lubomíra Fejfara uspořádat pokračování výstavy mapující historii autobusové dopravy na Semilsku, tentokrát s názvem „Historie dopravního závodu“ nás velmi oslovil. Pro jeho sběratelské kousky jsme mu poskytli prostory ve třech výstavních síních lomnického zámku. Díky těmto prostorám jsme mohli jednu z místností vyčlenit pouze pro fotografie, které si dnes pozorně prohlíželi nejen rodinní příslušníci zaměstnanců autobusové společnosti, ale i přátelé, známí a společně tak zavzpomínali na to, jak se dříve cestovalo. Návštěvníci budou mít možnost se přijít na výstavu podívat počínaje dneškem až do neděle 1. prosince. A už dnes mě těší, že jsme na vernisáži přivítali více než 120 návštěvníků a mezi nimi i místostarostu Lomnice nad popelkou, pana Zdeňka Rajma,“ uvedl akci Josef Svoboda, ředitel Kulturního a informačního centra.


Návštěvníci zde mohou obdivovat nejrůznější sběratelské kousky od obrázků pořízených z originálů černobílých či barevných fotografií, jízdenek, tachografů, kleští, brašen, razítek, pamětních mincí, odznaků, označníků, vlaječek a diplomů, až po historické uniformy, které na sebe oblékali nejen řidiči autobusů, ale také jejich kolegyně průvodčí. Fotografie a dokumenty patří mezi stěžejní artefakty celé sbírky pana Fejfara, už se mu jich podařilo shromáždit přibližně 19.000 ks. Významným a novým sběratelským doplňkem jsou modely autobusů a nákladních automobilů, které na výstavu poskytnul Pavel Vokatý z Tanvaldu.


„Chtěl bych velmi poděkovat svým kolegům, kteří mi pomáhají všechny sběratelské artefakty shromažďovat, protože bez nich bych výstavu nikdy nedal dohromady. Samozřejmě mě mrzí, že není možné zde vystavit všechny exponáty, jde především o dokumenty a fotografie, ale ty už by se sem zkrátka nevešly. Mé dík patří také Kulturnímu informačnímu centru, že mi umožnilo tuto výstavu uspořádat a rovněž i společnosti BusLine za zajištění nostalgických jízd historickým autobusem. Ty si nenechali ujít ani zahraniční hosté z Polska, a dokonce se svezli i účastníci jedné zlaté svatby.  Byl bych moc rád, kdyby výstava žila i nadále svým příběhem a podařilo se mi ji představit např. v Turnově, Jilemnici nebo Rokytnici nad Jizerou,“ dodává Lubomír Fejfar, iniciátor výstavy a sběratel.


O kulturní zpestření vernisáže se postaralo lomnické hudební uskupení „Alejmelí“ a doprovodný program zajistila společnost BusLine v podobě nostalgických vyhlídkových jízd historickým autobusem Škoda 706 RTO – Jelcz. Retro jízdy startovaly v 9:00 hod. ze Semil, a poté je měli účastníci akce možnost využít až do 16:30 hod. v půlhodinových intervalech. Na památku si odnesli nejen příjemnou vzpomínku na historii cestování, ale rovněž i bezplatnou jízdenku. Příjemným zpestřením byl i přítomný revizor pokutující ty cestující, kteří si včas u průvodčí jízdenku nevyzvedli. Pokutu mohli zaplatit historickou bankovkou v hodnotě dvaceti korun, kterou jim s úsměvem poskytnul.


Chtěl bych za společnost BusLine poděkovat lomnickému Kulturnímu a informačnímu centru, že umožnilo pokračování této výstavy. Dík samozřejmě patří především našemu kolegovi, panu Fejfarovi, který svoji sbírku nejen udržuje, ale i dále rozšiřuje, a tak nám stále připomíná počátky a vývoj autobusové dopravy zde na Semilsku. Rádi jsme přispěli doprovodným programem v podobě retro jízd našim historickým autobusem Škoda 706 RTO - Jelcz, které opět přilákaly velké množství nadšenců. V rámci okružních jízd po městě jsme jich svezli na sedm set, dodal Jaroslav Semler, dopravní ředitel společnosti BusLine.

 

Technická specifikace historického autobusu KODA 706 RTO:


  • výrobce: Jelczanskie zaklady samochodowe - JELCZ, Polsko
  • rok výroby: 1968
  • výrobce: LIAZ Rýnovice
  • motor:
    • čtyřdobý, vznětový, kapalinou chlazený šestiválec OHV,
      umístěný podél nad přední nápravou
    • zdvihový objem: 11 781 cm3
    • výkon: 117,8 kW
  • převodové ústrojí: převodovka v boku s motorem, pohon zadní nápravy dvoudílným spojovacím hřídelem
  • počet rychlostí: 5 + 1
  • podvozek: rám žebřinový, nýtovaný z ocelových U profilů
    • výrobní číslo: 72037
  • pneumatiky: 11.00-20
  • celkové rozměry:
    • délka 10 840 mm
    • šířka: 2 500 mm
    • výška: 2 980 mm
  • hmotnost:
    • celková: 14 000 kg
    • provozní: 8 650 kg
  • počet míst: 41 + 2 k sezení, 30 ke stání
  • maximální rychlost: 75 km/hod.
  • vozidlo bylo opraveno v letech 2007–2009 ve společnosti BusLine a.s., celkem bylo odpracováno 3600 hod.
tz131019_01_310
tz131019_01_310
tz131019_02_310
tz131019_02_310
tz131019_03_310
tz131019_03_310
tz131019_04_310
tz131019_04_310
tz131019_05_310
tz131019_05_310
tz131019_07_310
tz131019_07_310
tz131019_08_310
tz131019_08_310
tz131019_09_310
tz131019_09_310
tz131019_10_310
tz131019_10_310
tz131019_11_310
tz131019_11_310
tz131019_12_310
tz131019_12_310
tz131019_13_310
tz131019_13_310
Mgr. Nikola Bradíková
Retro jízdy s BusLine přilákaly téměř tisíc šest set návštěvníků akce na Ještědu
[7. 10. 2013 12:36:40]
Retro jízdy s BusLine přilákaly téměř tisíc šest set návštěvníků akce na Ještědu

Liberec, 22. září 2013 – BusLine v rámci významného 40. výročí otevření Ještědu provezl téměř tisíc šest set účastníků akce. Cestující tak měli možnost spolu s BusLine nejen zavzpomínat na historii cestování, ale také posoudit výkon historických autobusů, které spolu s nimi vystoupaly až téměř k samotnému vysílači Ještěd. Na cestě je v roli průvodčího doprovázel známý herec Ivan Vyskočil, který v těchto veteránech procestoval svoje mládí.

 

„Historické autobusy patří mezi sběratelské klenoty naší společnosti

a využíváme je především k vyhlídkovým jízdám v rámci pořádání různých akcí pro veřejnost, objednat si jeho služby ale může i jednotlivec. Zájem o ně roste, během letních měsíců jsme letos poprvé zavedli speciální „retro linku“ na Jičínsku, která sklidila velký úspěch. Dnes jsme provezli nejen návštěvníky „Oslav 40. výročí Ještědu“, ale také akce „Den evropského dědictví“ pořádané v Jablonci nad Nisou a těší nás, že si „retro jízdy“ našly tolik příznivců. Bylo pro nás i zajímavé otestovat výkon našich veteránů, podobné převýšení v horském terénu jsme s nimi sice již absolvovali, ale nikoliv v takové intenzitě jako na této akci“, sdělil generální ředitel společnosti BusLine a.s., Tomáš Roubiček.

 

První jízda startovala v 9:25 hod. z parkoviště pod kabinovou lanovou dráhou na parkoviště u Ještědky a zpět. Autobusy jezdily v půlhodinových intervalech, poslední jízda se konala v 17:30 hod. a celkem najezdily 160 km. Skoro na samotný vrchol a zpět se svezlo téměř 1.600 účastníků akce, mezi nimi i nejvyšší představitel Libereckého kraje, hejtman Martin Půta. Retro jízdu ve veteránu ŠL 11 Turist absolvoval se svojí rodinou a zhodnotil ji jako příjemnou nostalgickou vzpomínku na svoje mládí, protože v tomto typu historického autobusu jezdíval na fotbal.

 

„Je skvělé, že i po tolika letech má veřejnost možnost se provézt v historických autobusech, které společnost BusLine zrenovovala. Jízda na Ještěd pro mě představovala premiéru, protože jsem zde byl poprvé. A symbolika, že jsme oslavili čtyřiceti leté výročí otevření tak významné architektonické památky, která je téměř stejně stará jako historické autobusy, je myslím více než příjemná. Navíc autobusy doslova „praskaly ve švech“, jaký o ně byl zájem,“ dodal Ivan Vyskočil.

 

Jízdy na Ještěd zajistily dva historické autobusy, a to Škoda 706 RTO – JELCZ z roku 1968 a ŠL 11 Turist z roku 1972. První z nich byl vyroben v podniku LIAZ Rýnovice, disponuje 43 místy k sezení a jeho délka je téměř 11 metrů. Celková hmotnost je více než 14.000 kg, počet rychlostí 5 + 1 a za hodinu ujede maximálně 75 km. Vozidlo bylo opraveno v letech 2007 – 2009 v dílnách společnosti BusLine. Autobusový veterán ŠL 11 Turist byl vyroben ve Vysokém Mýtě a jeho kapacita je 47 míst k sezení a délka více než 11 metrů. Celková hmotnost je téměř 14.000 kg a dosahuje rychlosti až 100 km za hodinu.

 

Technická specifikace historických autobusů:

 

ŠKODA 706 RTO

 

výrobce: Jelczanskie zaklady samochodowe - JELCZ, Polsko

rok výroby: 1968

výrobce: LIAZ Rýnovice

motor: čtyřdobý, vznětový, kapalinou chlazený šestiválec OHV,

umístěný podél nad přední nápravou

zdvihový objem: 11 781 cm3

výkon: 117,8 kW

převodové ústrojí: převodovka v boku s motorem, pohon zadní nápravy

dvoudílným spojovacím hřídelem

počet rychlostí: 5 + 1

podvozek: rám žebřinový, nýtovaný z ocelových U profilů

výrobní číslo: 72037

pneumatiky: 11.00-20

celkové rozměry

délka 10 840 mm

šířka: 2 500 mm

výška: 2 980 mm

hmotnost

celková: 14 000 kg

provozní: 8 650 kg

počet míst: 41 + 2 k sezení, 30 ke stání

maximální rychlost: 75 km/hod.

vozidlo bylo opraveno v letech 2007–2009 ve společnosti BusLine a.s., celkem bylo odpracováno 3600 hod.

 

ŠL11-1307 Turist

 

výrobce: Karosa, národní podnik Vysoké Mýto

rok výroby: 1972

karoserie: druh samonosná ocelová

výrobce Karosa, národní podnik Vysoké Mýto, výrobní číslo 2668

motor: výrobce Liaz, národní podnik Jablonec nad Nisou, typ ML 634,

čtyřdobý, vodou chlazený motor, palivo motorová nafta, objem válců 11940 cm3, počet válců 6

počet míst: 47 – 47 k sezení

celkové rozměry

délka 11 170 mm

šířka 2 500 mm

výška 3 120 mm

rozvor: 5 500 mm

hmotnost

celková: 13 765 kg

pohotovostní: 9 220 kg

užitečná: 4 465 kg

obsluhy: 80 kg

počet náprav: 2 – 1

kola a pneumatiky na nápravě: zadní zdvojená, 10 x 20 R

brzdy: provozní vzduchová, nouzová vzduchová,

parkovací pružinová, zpomalovací výfuková

maximální rychlost: 100 km/hod.

vozidlo bylo opravováno od září 2009 do července 2010 na středisku Jilemnice, ři rekonstrukci bylo odpracováno celkem 2 660 hod.

 

 

Mgr. Nikola Bradíková

PR manager

tz130922_1_310
tz130922_1_310
tz130922_2_240
tz130922_2_240
tz130922_3_310
tz130922_3_310
tz130922_4_310
tz130922_4_310
tz130922_5_310
tz130922_5_310
tz130922_6_240
tz130922_6_240
BusLine přivezl dětem liberecké mateřské školky divadlo
[7. 10. 2013 12:35:22]
BusLine přivezl dětem liberecké mateřské školky divadlo

Liberec, 19. září 2013 – BusLine a.s. přivezl dětem Mateřské školky Sluníčko Liberec divadlo. Dnes zde měla svou premiéru „Autobusová pohádka“, kterou pro děti napsali Ivan Vyskočil, Martin Sochor a Hana Baroňová. Představení se zúčastnilo na sto dětí z celé mateřské školky a spolu s ředitelkou Petrou Čermákovou a pedagožkami vytvořily skvělé publikum.

 

„Jde o společné dílo tří autorů, hned na začátku jsme přemýšleli nad tím, jak by taková „Autobusová pohádka“ mohla vypadat. Nakonec jsme se nechali inspirovat Pošťáckou pohádkou od Karla Čapka, akorát s tím rozdílem, že to není pošťácká, ale autobusová. Výhodou této pohádky je, že se děti mohou v průběhu děje aktivně zapojovat, zpívají, hádají zvířátka nebo hrají volejbal. V podstatě i ty děti jsou do jisté míry autory Autobusové pohádky, protože jejich odezva, zájem a aktivní přístup zasahují do děje,“ uvedl premiéru divadelního představení herec Ivan Vyskočil. „Projektům zaměřeným na děti se BusLine věnuje již několik let, například vloni jsme odstartovali první skutečně bezpečný autobus pro naše nejmenší, ve kterém budeme pokračovat i nadále. S nápadem Autobusové pohádky přišel Ivan Vyskočil, který má s dětským divadlem bohaté zkušenosti a navíc má i blízko k autobusové problematice, protože jako jeden z mála herců je držitelem průkazu profesní způsobilosti opravňujícího nejen k řízení autobusu, ale také k přepravě cestujících. V době počítačových her považuji tento způsob kulturního vyžití pro děti za velmi inspirativní a přínosný,“ doplnil Tomáš Roubiček, generální ředitel BusLine.

 

Ivan Vyskočil působil 15 let v Divadle Jiřího Wolkera, Martin Sochor studoval pantomimu ve Francii a zároveň ji učil i na konzervatoři, Hana Baroňová hraje divadlo a k tomu studuje dramaturgii. Díky výtvarnici Martině Babincové byly k pohádce zpracovány i pěkné dekorace pohádkového autobusu, který například koulí očima. Celá dekorace je na kolečkách, takže pokud se otočí, tak děti, které sedí naproti, se najednou ocitají uvnitř pohádkového autobusu. Na druhé straně se nachází vnitřek autobusu, kde je volant, za kterým sedí jeden z herců v roli řidiče. Celé představení trvá 50 minut, aby byla udržena pozornost dětí. „Těší nás, že společnost BusLine našim dětem pohádku představila, byla naprosto úžasná. Vůbec poprvé jsem viděla tak silnou pozitivní reakci u našich dětí, moc se jim to líbilo. Velmi nás zaujala didaktická a především interaktivní forma pohádky, kdy se malí diváci nejen do děje zapojují, ale také se i naučí novým věcem. Svoji roli určitě sehrálo i „domácí“ prostředí mateřské školky, protože díky tomu děti byly mnohem více bezprostřední. Oceňuji vysokou profesionalitu herců, pohádka byla perfektně připravená. Přála bych i dalším dětem z mateřských školek, aby divadelní představení shlédly, pro ty naše to byl opravdový zážitek,“ dodala k autobusové pohádce ředitelka MŠ Sluníčko Petra Čermáková.

 

Děti se v průběhu celého divadelního představení aktivně zapojovaly do děje, nejvíce asi v momentu, kdy herci vypustili mezi děti nafukovací balónky a ony si spolu s nimi mohly zahrát volejbal. „Pohádka se mi moc líbila, nejlepší byla baletka,“ popisovala svůj bezprostřední dojem Danielka. „To mně se nejvíc líbil pejsek a potom i autobus,“ dodal další malý a nadšený divák Lukáš.

 

„Odezva dětí na divadelní představení byla fantastická. Já osobně mám s tímto interaktivním divadlem pro děti výborné zkušenosti, vždycky je pro mě překvapením, jak reagují. Většinou, když děti v průběhu představení zjistí, že si spolu s Vámi mohou hrát, to je baví mnohem více a pak mezi námi vznikne taková pěkná symbióza,“ dodal Martin Sochor. Dětské publikum si pochvalovala i Hana Baroňová, „V pohádce jsem měla několik rolí, od staré babičky, přes cvičitelku až po baletku, ale hrála jsem i zvířátka, jako třeba opici nebo koně. Bylo hezké sledovat, jak děti na tyto jednotlivé role reagují. A mně se hrálo opravdu krásně.“

 

Mgr. Nikola Bradíková

PR manager

tz130919_1_310
tz130919_1_310
tz130919_2_310
tz130919_2_310
tz130919_3_310
tz130919_3_310
tz130919_4_310
tz130919_4_310
tz130919_5_310
tz130919_5_310
tz130919_6_240
tz130919_6_240
tz130919_7_310
tz130919_7_310
tz130919_8_310
tz130919_8_310
tz130919_9_310
tz130919_9_310
BusLine představil historické autobusy v rámci Mezinárodního dne bez aut
[7. 10. 2013 12:33:48]
BusLine představil historické autobusy v rámci Mezinárodního dne bez aut

Česká Lípa, 14. září 2013 – společnost BusLine se i v letošním roce zapojila do akcí pořádaných v rámci Mezinárodního dne bez aut a již popáté představila obyvatelům České Lípy jak historické autobusy, tak i první skutečně bezpečný autobus pro děti „Beruška“. Všechny okružní jízdy vč. MHD mohla veřejnost využít zcela zdarma.

 

„V rámci letošního 5. ročníku jsme pro návštěvníky akce připravili okružní jízdy jak v historických autobusech, tak i v prvním skutečně bezpečném autobuse pro děti „Beruška“. Obyvatelé České Lípy tedy měli možnost nejen s námi zavzpomínat na historii cestování, ale také se seznámit s bezpečnou jízdou pro jejich děti. Touto netradiční akcí jsme chtěli především poukázat na přednosti a výhody autobusové dopravy a jsme potěšeni, že zájem o tuto akci rok od roku roste. Historické autobusy představujeme veřejnosti poměrně často v rámci pořádání různých akcí, objednat si jejich služby ale může i jednotlivec. Jeden z vozů se v roce 2012 objevil i v oblíbeném českém seriálu „Vyprávěj“. Bezpečný autobus Berušku na svých cestách využívají především mateřské školky a s jejich dětmi od loňského listopadu, kdy byl slavnostně uveden do provozu, již najezdil mnoho desítek tisíc km, sdělil generální ředitel společnosti BusLine a.s., Tomáš Roubiček.

 

V rámci dnešní akce byly představeny historické autobusy Škoda 706 RO, Škoda 706 RTO Lux, Škoda 706 RTTN vč. návěsu Karosa NO 80, Karosa ŠL 11 a Škoda RTO MTZ. Společnost BusLine ve své sbírce vlastní dva z nich, a to vozy Škoda RTO MTZ a Karosa ŠL 11, oba dva z roku 1972. První z nich byl vyroben v podniku LIAZ Rýnovice a disponuje 43 místy k sezení, jeho délka je téměř 11 metrů. Celková hmotnost je více než 14.000 kg, počet rychlostí 5 + 1 a za hodinu ujede max. 75 km. Druhý z nich byl vyroben ve Vysokém Mýtě a jeho kapacita je 47 míst k sezení a délka více než 11 metrů. Celková hmotnost je téměř 14.000 kg a dosahuje rychlosti až 100 km za hodinu. Jako zástupce moderní autobusové dopravy se představil bezpečný autobus pro děti „Beruška“. Tuto naprostou novinku v české autobusové dopravě využívají především mateřské školky pro přepravu svých dětí za sportovními a kulturními aktivitami. Moderní autobus SOR ILH 2012 disponuje kapacitou 51 míst k sezení. Všechna sedadla jsou vybavena systémem IsoFix a tříbodovými pásy. Dětských sedaček typu Maxi-Cosi FeroFix INTESE RED 2012 je zde celkem 50. Otevřený Maxi-Cosi FeroFix umožňuje dítěti snadný přístup do autosedačky. Díky unikátnímu vedení automobilového pásu je upnutí dítěte velmi snadné a rychlé. Systém IsoFix disponuje rovněž unikátní technologií AirProtect® poskytující optimální ochranu v případě bočního nárazu. Velkou výhodou této autosedačky je, že doslova roste do výšky i šířky spolu s dítětem, její využitelnost je pro děti od 3 do 12 let.

 

„U příležitosti Mezinárodního dne bez aut měli obyvatelé České Lípy možnost využít zdarma i MHD a jsem potěšen, že si okružní jízdu v historických autobusech a v Berušce nenechala ujít ani starostka města, paní Hana Moudrá. Akce odstartovala v 9:30 a končila v 15:00 hodin. Všichni cestující si z akce mohli odnést nejen výjimečný zážitek z jízdy skutečnými autobusovými veterány, ale také i pamětní jízdenky. Ti nejmenší byli obdarováni balónkem,“ doplnil Tomáš Roubiček.

 

Technická specifikace 2 historických autobusů BusLine:

 

Karosa ŠL11-1307 Turist:

 

výrobce: Karosa, národní podnik Vysoké Mýto

rok výroby: 1972

karoserie: druh samonosná ocelová

výrobce Karosa, národní podnik Vysoké Mýto, výrobní číslo 2668

motor: výrobce Liaz, národní podnik Jablonec nad Nisou, typ ML 634, čtyřdobý, vodou chlazený motor, palivo motorová nafta, objem válců 11940 cm3, počet válců 6

počet míst: 47 – 47 k sezení

celkové rozměry:

délka 11 170 mm

šířka 2 500 mm

výška 3 120 mm

rozvor: 5 500 mm

hmotnost :

celková: 13 765 kg

pohotovostní: 9 220 kg

užitečná: 4 465 kg

obsluhy: 80 kg

počet náprav: 2 – 1

kola a pneumatiky na nápravě: zadní zdvojená, 10 x 20 R

brzdy: provozní vzduchová, nouzová vzduchová,

parkovací pružinová, zpomalovací výfuková

maximální rychlost: 100 km/hod.

vozidlo bylo opravováno od září 2009 do července 2010 na středisku Jilemnice, při rekonstrukci bylo odpracováno celkem 2 660 hod.

 

ŠKODA RTO 706 MTZ:

 

rok výroby: 1972

výrobce: LIAZ Rýnovice

motor: LIAZ, zdvihový objem: 11 781 cm3

převodové ústrojí: převodovka v boku s motorem,

pohon zadní nápravy dvoudílným spojovacím hřídelem

počet rychlostí: 5 + 1

výrobní číslo: 71624112

karoserie: celokovová

pneumatiky: 11.00-20

počet náprav: 2 – 1 zadní

celkové rozměry:

délka: 10 810 mm

šířka: 2 500 mm

výška: 2 980 mm

hmotnost:

celková: 14 400 kg

provozní: 8 700 kg

počet míst: 41 + 2 k sezení

maximální rychlost: 75 km/hod.

 

Mgr. Nikola Bradíková

PR manager

tz130914a_1_310
tz130914a_1_310
tz130914a_2_310
tz130914a_2_310
tz130914a_3_310
tz130914a_3_310
tz130914a_4_310
tz130914a_4_310
tz130914a_5_310
tz130914a_5_310
tz130914a_6_310
tz130914a_6_310
tz130914a_7_310
tz130914a_7_310
tz130914a_8_310
tz130914a_8_310
Semilští zavzpomínali s BusLine na historii cestování
[7. 10. 2013 12:31:57]
Semilští zavzpomínali s BusLine na historii cestování

Semily, 14. září 2013 – BusLine v rámci 10. ročníku akce „Semilský pecen“ provezl na okružních jízdách po Semilech stovky cestujících. Semilští tak mohli spolu s BusLine zavzpomínat na historii cestování a na památku si odnést podepsanou jízdenku od známého herce Ivana Vyskočila, který se na akci představil v roli průvodčího.

 

„Historické autobusy Škoda RTO patří mezi sběratelské klenoty naší společnosti a využíváme je především k vyhlídkovým jízdám v rámci pořádání různých akcí pro veřejnost, objednat si jeho služby ale může i jednotlivec. Zájem o ně roste, během letních měsíců jsme letos poprvé zavedli speciální „retro linku“ na Jičínsku, která sklidila velký úspěch, dnes jsme provezli nejen návštěvníky Semilského pecnu, ale také akce „Mezinárodní den bez aut“ pořádané v České Lípě. Příští víkend se s nimi účastníme dalších dvou akcí, a to v Liberci při „Oslavách Ještědu“ a v Jablonci nad Nisou v rámci akce „Den evropského dědictví“, několik zájemců si veterány objednalo i na svatební obřady. Zde v Semilech jsme letos tyto jízdy pořádali již po druhé a jsem potěšen, že o ně byl opět obrovský zájem. Jeden z vozů se v roce 2012 objevil i v oblíbeném českém seriálu „Vyprávěj“, sdělil generální ředitel společnosti BusLine a.s., Tomáš Roubiček.

 

Vyhlídkové jízdy zajistil historický autobus Škoda 706 RTO – JELCZ z roku 1968. Byl vyroben v podniku LIAZ Rýnovice, disponuje 43 místy k sezení a jeho délka je téměř 11 metrů. Celková hmotnost je více než 14.000 kg, počet rychlostí 5 + 1 a za hodinu ujede maximálně 75 km. Vozidlo bylo opraveno v letech 2007 – 2009 v dílnách společnosti BusLine.

 

První jízda startovala v 14:30 hod. z Riegerova náměstí k nemocnici, dále pokračovala k železniční stanici, kolem sídliště Řeky, a zpět na náměstí. V rámci celého dne byl již tradičně pro návštěvníky připraven bohatý program, na své si přišly i děti, a také se zde soutěžilo. Poslední okružní jízda se konala v 17:15 hod. Rekordmankami mezi cestujícími byly dvě mladé slečny, které jízdu absolvovaly čtyřikrát. „Historickým autobusem jedeme poprvé a moc se nám to líbí, také je výhoda, že nemusíme chodit pěšky. Pana Vyskočila jsme před tím neznaly a jízda s ním je fajn, je legrační,“ prozradila nám osmiletá Gábina a devítiletá Vendy, obě ze Semil.

 

„Byl jsem velmi překvapen, kolik zájemců jsme dnes historickým autobusem provezli. I přes to, že své město dobře znají, dopřáli si tuto okružní jízdu po Semilech. Někteří dokonce jízdu opakovali několikrát, třeba dvě malé pasažérky Gábinka a Vendy, které ji s námi absolvovaly čtyřikrát,“ zhodnotil akci oblíbený herec Ivan Vyskočil, který je držitelem průkazu profesní způsobilosti opravňujícího nejen k řízení autobusu, ale také k přepravě cestujících. „Byl to pro mě velmi příjemný zážitek, dokonce jsem od jedné dámy dostal malé občerstvení a od dalšího pána odznáček na hůl, možná už ji budu časem potřebovat,“ dodal s úsměvem Ivan Vyskočil.

 

Technická specifikace historického autobusu ŠKODA 706 RTO:

 

výrobce: Jelczanskie zaklady samochodowe - JELCZ, Polsko

rok výroby: 1968

výrobce: LIAZ Rýnovice

motor: čtyřdobý, vznětový, kapalinou chlazený šestiválec OHV, umístěný podél nad přední nápravou

zdvihový objem: 11 781 cm3

výkon: 117,8 kW

převodové ústrojí: převodovka v boku s motorem, pohon zadní nápravy

dvoudílným spojovacím hřídelem

počet rychlostí: 5 + 1

podvozek: rám žebřinový, nýtovaný z ocelových U profilů

výrobní číslo: 72037

pneumatiky: 11.00-20

celkové rozměry:

délka 10 840 mm

šířka: 2 500 mm

výška: 2 980 mm

hmotnost:

celková: 14 000 kg

provozní: 8 650 kg

počet míst: 41 + 2 k sezení, 30 ke stání

maximální rychlost: 75 km/hod.

vozidlo bylo opraveno v letech 2007–2009 ve společnosti BusLine a.s., celkem bylo odpracováno 3600 hod.

 

Mgr. Nikola Bradíková

PR manager

tz130914_01_310
tz130914_01_310
tz130914_03_310
tz130914_03_310
tz130914_05_310
tz130914_05_310
tz130914_06_310
tz130914_06_310
tz130914_08_310
tz130914_08_310
tz130914_09_310
tz130914_09_310
tz130914_12_310
tz130914_12_310
tz130914_14_310
tz130914_14_310
BusLine pomohl svému bývalému kolegovi znovu usednout za volant
[7. 10. 2013 12:29:26]
BusLine pomohl svému bývalému kolegovi znovu usednout za volant

Semily, 12. 9. 2013 – Na základě reportáže TV Nova o panu Kellnerovi z Liberce, který třicet let vykonával profesi řidiče autobusu, BusLine svému bývalému kolegovi finančně pomohl zrealizovat jeho velký sen – i přes svůj zdravotní handicap opět usednout za volant.

 

„Reportáž TV Nova o našem bývalém kolegovi, který téměř celý svůj život vykonával profesi řidiče autobusu a kterému do jeho osudu zasáhla nemoc, mě okamžitě vyburcovala k tomu, abychom finančně přispěli panu Kellnerovi na úpravu jeho automobilu. Díky této úpravě si splní svůj velký sen, a to znovu usednout za volant svého vozu. Finanční dar ve výši 20.000 Kč, který mu naše společnost BusLine poskytla, mu napomůže opět se vrátit k jeho největší zálibě. Po třicet let převážel cestující a staral se o to, aby je vždy bezpečně dopravil do jejich domovů. Jsem moc rád, že alespoň touto cestou se nyní můžeme postarat my o to, aby se on mohl dopravit tam, kam potřebuje,“ sdělil Tomáš Roubiček, generální ředitel společnosti BusLine a.s.

 

„BusLine podporuje a pečuje nejen o své stávající zaměstnance, ale pokud je možnost, tak pomáháme i svým bývalým kolegům, protože jsme si vědomi, že pro naši společnost odváděli skvělou práci. Pan Kellner je neuvěřitelně vitální a optimistický chlap a mně bylo potěšením mu za naši společnost předat finanční dar, který ho opět vrátí za volant. Pokud někdo vykonává svoji profesi tolik let, co pan Kellner, tak už to nebere jen jako práci, ale stane se i jeho koníčkem, ne-li vášní,“ doplnil Tomáš Roubiček. BusLine potěšil pana Oldřicha Kellnera nejen finančním darem, ale také projížďkou autobusem po Liberci. Pomyslnou „třešničkou na dortu“ byla okružní jízda kolem terminálu MHD ve Fügnerově ulici, kde zcela symbolicky pan Kellner zahlédl i autobus č. 618, kterým dříve jezdil. „S Oldou se známe několik let, jezdili jsme spolu v Liberci. Mám opravdu velkou radost, že se mohl zase po nějaké době s námi projet, protože autobus, to je zkrátka jeho život a kdykoliv bude chtít, rád ho svezu znovu…,“ dodal jeho bývalý kolega Václav Šmákal, dopravní mistr ze střediska Liberec.

Pan Kellner neskrýval dojetí a přiznal, že tak rychlou pomoc opravdu nečekal. Jízdu autobusem si moc užíval a je domluven se svými bývalými kolegy, že až bude mít auto upravené, přijede se za nimi podívat na všechny nové přírůstky autobusů, které od jeho odchodu z firmy BusLine do Liberce pořídil.

 

Mgr. Nikola Bradíková

PR manager

tz130912_1_310
tz130912_1_310
tz130912_2_310
tz130912_2_310
tz130912_3_310
tz130912_3_310
tz130912_4_310
tz130912_4_310
tz130912_5_310
tz130912_5_310
BusLine přispěl na léčbu malého Daniela z Jablonce nad Nisou
[7. 10. 2013 12:27:00]
BusLine přispěl na léčbu malého Daniela z Jablonce nad Nisou

Semily, 30. 8. 2013 – Na základě reportáže o malém Danielovi z Jablonce nad Nisou uveřejněné v TV Nova se BusLine připojil k dalším subjektům a lidem, kteří pomáhají nemocnému chlapečkovi v jeho boji s nemocí.

 

„Po odvysílání reportáže o nemocném Danečkovi z Jablonce nad Nisou jsem kontaktoval redaktora z TV Nova a nabídl za společnost BusLine pomoc. Původně jsme chtěli zajistit odvoz víček do Brna, ale vzhledem k tomu, že to nabídl již někdo jiný, pomohli jsme formou finančního daru ve výši 39.000 Kč. Nejprve se chtěla podílet pouze společnost, ale po zhlédnutí reportáže se začali přidávat i zaměstnanci, a za to jsem moc rád. Obdivuji Danečkovu maminku, která se za svého synka bije doslova jako lvice. Mnoho z nás z BusLine má také děti, a proto tušíme, čím si paní Trdlová musela projít,“ sdělil Jakub Vyskočil, předseda představenstva společnosti BusLine a.s.

 

„BusLine se dlouhodobě věnuje charitativní činnosti, sponzorujeme řadu projektů a snažíme se pomáhat tam, kde je to jen potřeba. Neváhali jsme ani v tomto případě, protože pomoc dětem patří mezi tu nejdůležitější,“ doplnil Tomáš Roubiček, generální ředitel společnosti. Do sbírky se připojili i samotní zaměstnanci BusLine. „Když jsme s kolegy viděli, že se naše společnost přidala k této dobré věci, řekli jsme si, že bychom mohli také něco přispět. Vždyť i my máme děti a je nám líto, že ne všechny mají to štěstí být zcela zdravé. Vybrali jsme tedy ještě i další peníze mezi sebou, každý, kdo se připojil, dal tolik, kolik mohl. Přejeme malému Danečkovi co nejvíce štěstí do budoucna,“ sdělil za zaměstnance řidič Petr Němčík ze střediska v Semilech.

 

Vybrané finanční prostředky budou použity na léčebný lázeňský pobyt pro malého Daniela, který mu s jeho zdravotním stavem velmi pomáhá. Všichni z BusLine mu drží palce, aby spolu se svojí maminkou bojoval dál a dělal další pokroky, tak jako dosud. „Vzhledem k tomu, že paní Trdlová řešila otázku dopravy do Klimkovic, kde se bude v průběhu září malý Daniel rehabilitovat, velmi rád jsem jí za společnost BusLine nabídl pomoc a do lázní jsme je dnes oba odvezli“, uzavřel za BusLine generální ředitel Tomáš Roubiček.

 

Mgr. Nikola Bradíková

PR manager

danecek_2_310
danecek_2_310
danecek_3_310
danecek_3_310
danecek_4_310
danecek_4_310
danecek_5_310
danecek_5_310
danecek_6_310
danecek_6_310
Michal David předal v rámci koncertního turné jízdenku k moři dětem z dětského domova
[7. 10. 2013 12:25:31]
Michal David předal v rámci koncertního turné jízdenku k moři dětem z dětského domova

Semily, 21. června 2013 – Michal David v současnosti koncertuje po celé České republice a včera 20. června se představil svým fanouškům i v Liberci. Ve spolupráci s BusLine a.s., kterého si vybral jako svého dopravce v rámci koncertního turné, předal jízdenku k moři dětem z Dětského domova Humpolec, díky které budou moct strávit dovolenou v Itálii.

 

„Mám radost z toho, že se pořád najdou takové společnosti a firmy, které pomáhají dětem z dětských domovů. Pravidelně se do podobných projektů zapojuji, a proto jsem neváhal ani v tomto případě, pozval děti z Dětského domova Humpolec na náš společný koncert s Luckou Vondráčkovou, a velmi rád pomohl dobré věci. Pevně věřím, že se najde i více společností, které se tak jako BusLine do podobných projektů budou zapojovat,“ sdělil jeden z našich nejznámějších hudebních interpretů Michal David.

 

„Naše společnost BusLine dopraví 40 dětí z Dětského domova Humpolec na dovolenou do Itálie, pro většinu z nich to bude první cesta do zahraničí vůbec. Nemají to v životě zrovna jednoduché, tak nás těší, že je můžeme alespoň něčím rozveselit a udělat šťastnějšími,“ sdělil Jakub Vyskočil, předseda představenstva BusLine a.s. Děti čeká týdenní pobyt v italském letovisku Caorle, které je díky příjemnému klimatu a postupnému vstupu do moře skvělou destinací pro všechny věkové kategorie návštěvníků. „Chtěl bych velmi poděkovat společnosti BusLine, která dopraví naše děti k moři. Zájezdu se zúčastní jak naše nejmenší děti od čtyř let, tak i ty dospělejší a jsem si jist, že pro mnohé z nich to bude zážitek na celý život,“ dodal Pavel Matoušek, ředitel Dětského domova Humpolec. Děti se společnými silami snažily vtáhnout Michala Davida do autobusu, že by se chystal jet na dovolenou spolu s nimi…?

 

Mgr. Nikola Bradíková

PR manager

tz130621_1_300
tz130621_1_300
tz130621_3_300
tz130621_3_300
BusLine zajistil odbornou stáž studentům dopravní školy
[7. 10. 2013 12:23:33]
BusLine zajistil odbornou stáž studentům dopravní školy

Semily, 17. června 2013 – BusLine a.s. zajistil v rámci společného projektu partnerství „Studenti spolupracují na budoucnosti dopravy“ odbornou stáž pro studenty Střední školy strojní, stavební a dopravní Liberec. Ti měli možnost se na konci května a v první polovině června seznámit nejen s chodem společnosti, ale především získávali praktické dovednosti na střediscích v Semilech a Jablonci nad Nisou, zrealizovali průzkum kvality cestování na dálkových linkách a navštívili druhého největšího výrobce autobusů v České republice SOR Libchavy spol. s.r.o.

 

„Stáž jsme zajistili celkem pro 40 studentů, kteří se měli možnost seznámit s chodem naší společnosti, ale především získat konkrétní praktické zkušenosti a dovednosti. Studenti za obor Provoz a ekonomika v dopravě se během několika dní zabývali zpracováváním průzkumů kvality cestování na našich dálkových linkách. Jejich kolegové z oboru Autotronik se pod dohledem našich dílenských mistrů zdokonalovali ve svých praktických dovednostech na střediscích v Semilech a Jablonci nad Nisou. Jsem přesvědčen, že tyto nové poznatky a zkušenosti jim pomohou se opět posunout v rámci svého studia v oboru dopravy a především k úspěšnějšímu prosazení se na trhu práce,“ sdělil Tomáš Roubiček, generální ředitel BusLine a.s.

 

V rámci prvního zahajovacího dne studenti absolvovali prezentace jednotlivých vedoucích zaměstnanců BusLine, kteří je postupně rámcově seznámili se klíčovými oblastmi činností. Dále měli možnost navštívit výstavu o počátcích autobusové dopravy na Semilsku, která se donedávna konala v Muzeu a pojizerské galerii v Semilech. Díky komentované prohlídce iniciátora výstavy Lubomíra Fejfara se měli možnost podrobně seznámit nejen s počátky autobusové dopravy v této lokalitě, ale především mohli obdivovat historické artefakty od obrázků, fotografií, jízdenek, kleští, brašen až po uniformy, do kterých se oblékali řidiči a průvodčí.

 

Průzkumy kvality cestování studenti zpracovávali na expresní lince Jablonec nad Nisou – Praha a na dálkových linkách Liberec - Brno, Semily – Mladá Boleslav, Horní Mísečky - Praha, Semily – Praha, Harrachov – Praha, Vrchlabí – Ústí nad Labem a Varnsdorf – Praha. Z průzkumů vyplývá, že nejvíce jsou cestující spokojeni s přesností a spolehlivostí všech našich spojů, dále komfortem a čistotou v autobusech, ochotou a chováním řidičů, pozadu ale nezůstává ani rezervační systém jízdenek nebo informační tabule na zastávkách. Celková spokojenost cestujících se ve většině případech blížila plnému bodovému ohodnocení.

 

Pro studenty oboru Autotronik dílenští mistři na obou střediscích v Semilech a Jablonci nad Nisou připravili speciální program zaměřený na praktické dovednosti. Měli možnost se seznámit nejen s provozem dílen, ale mohli si vyzkoušet měření snímačů, čtení schémat, zapojování jednoduchých obvodů nebo údržbu na autobusech. Součástí praktické výuky byla exkurze do společnosti SOR Libchavy spol. s.r.o., která zaujímá druhé místo ve výrobě autobusů v České republice. Jde o ryze českého výrobce zaměřeného především na autobusy pro městský, meziměstský a dálkový provoz, který jako jediný v ČR vyrábí speciální vozidla - elektrobusy.

 

Společnost BusLine chce se Střední školou strojní, stavební a dopravní spolupracovat dlouhodoběji. Již v únoru proběhla společná akce v Liberci pod názvem „Cestujeme s MHD z minulosti do budoucnosti“, v rámci které BusLine představil studentům a zástupcům školy moderní ekologické autobusy, v kombinaci s historickými vozy Škoda RTO ze 70. let 20. století, aby mohli porovnat úroveň cestování v minulém století s tím současným. Nyní byla zrealizována odborná stáž a do budoucna by měly být naplánovány i další projekty. „Této spolupráce si velmi ceníme, protože pro naše absolventy je velmi důležité, aby se dokázali uplatnit na trhu práce. Jsem přesvědčen, že k tomu by jim praktické zkušenosti a dovednosti získané ve společnosti BusLine měly napomoci“, zdůraznil Tomáš Princ, ředitel školy.

 

Velmi důležitá je i samotná participace budoucích „dopravních odborníků“, kteří se budou moci sami aktivně do projektu zapojovat, navrhovat možná témata svých seminárních a ročníkových prací a případně k tomu i vytvořit pracovní skupinu. „Nejaktivnější a nejschopnější studenty v budoucnu podpoříme v jejich další profilaci v oboru dopravy, a to i formou stipendijních programů. Těm nejlepším a nejtalentovanějším nabídneme po absolutoriu možnost spolupráce a případně i zaměstnání v naší společnosti,“ dodal Tomáš Roubiček.

 

Mgr. Nikola Bradíková

PR manager

tz130617_2_320
tz130617_2_320
tz130617_3_320
tz130617_3_320
tz130617_4_320
tz130617_4_320
tz130617_5_320
tz130617_5_320
tz130617_6_320
tz130617_6_320
tz130617_7_320
tz130617_7_320
Všechna práva vyhrazena ©2013 Busline a.s., tvorba webu: InGenius
Busline a.s. - Comfort in Time