Na konferenci vystoupili jak dopravní odborníci, tak specialisté na inovativní způsoby pohonu dopravních prostředků i politici. Ondřej Polák ve svém vystoupení připomněl, že MHD i PAD jsou často pod dlouhodobými smlouvami, které poběží ještě řadu let, ve velké většině i osm až devět. Do té doby k zavádění nových druhů pohonu, nyní považovaných za progresivní, zřejmě nedojde, neboť soutěže pracují dominantně s cenou za dopravní výkon a moderní způsoby pohonu včetně elektrického či vodíkového jsou zpravidla o dost dražší. Zadavatelé to zatím takto do zadávací dokumentace nedávají.
Ondřej však připomněl významný pokrok v telematice a digitální optimalizaci dopravního výkonu, včetně dopravy "on demand", kde se kombinací těchto řešení dá dosahovat zajímavých úspor. Jeho hlas byl tedy názorem praktika zabývajícího se dopravou na každodenní bázi, nikoli pouze teoreticky.
Foto: Pořadatel https://fct.ricany.cz/